Dupačky s lištičkou

Byla jsem moc zvědavá, jak se dá krotit lemovací proužek na třetiny i v ostrých zákrutách.... Tak jsem to vyzkoušela na dupačkách vel. 56. A řekla bych, že to jde. Chce to trochu více trpělivosti, ale jde to.



Střih na tyto dupačky je z Ottobre 1/2012, jen jsem si ho trochu upravila - udělala jsem zapínání na ramenou, a pak na nohavičkách do rozkroku. Od rozkroku ke krku jsem ho nedělala, jednak jsem chtěla našít aplikaci a pak mi střih, tak jak jsem ho upravila vyhovuje nejvíce na dupačky na den. Ještě jsem zrušila klínek mezi nožičkami, protože střih je docela široký a dlouhý v porovnání s dupačkami, které mám doma ve stejné velikosti. 

Vybereme si jersey, ne úplně tenoučký, který použijeme na přední a zadní díl dupaček. Pokud chceme nějaké aplikace, vybereme si obrázek, který budeme aplikovat a samozřejmě látky, které se budou k té základní hodit. Ze stejných odstínů si můžeme (ale nemusíme) střihnout i ťapky a lem. Kromě jerseye budeme potřebovat ještě tenký nažehlovací vlizelín, já jsem použila jednostranně nažehlovací + lepidlo ve spreji. Protože jsem aplikaci domalovávala, potřebovala jsem také černé pero na textil (nevypratelné). A samozřejmě druky, nejlépe baby druky, které jsou malé a ploché. Ostatní potřeby - žehlička, tužka nebo sublimační fix, špendlíky atd. nebudu vypisovat, ty potřebujeme ke každému šití.




  • Vybereme si a připravíme střih a vystřihneme nebo za pomocí řezacího kolečka vyřežeme z látky všechny potřebné díly. 

  • Změříme si velikost aplikace a podle toho si ustřihneme cca 2 čtverce o něco větší velikosti z vlizelínu. Jeden čtverec si nažehlíme na látku, ze které budeme stříhat aplikaci. Druhý čtverec trochu vytvarujeme do tvaru samotné aplikace, ale taky, aby výsledný tvar byl alespoň o 1 cm po celém obvodu okraje větší, než je samotná aplikace a nažehlíme ho na rub předního dílu nebo jinde do míst, kde aplikace bude. Pokud se aplikace skládá z více dílků (jako lištička na těchto dupačkách), nažehlíme si kousky vlizelínu ještě na další látky, které na aplikaci použijeme. Obkreslíme si motiv, včetně jeho částí a všechno vystřihneme. Vystřižené díly aplikace si položíme na větší papír lícem dolů a lepidlem ve spreji postříkáme stranu, na které je nažehlený vlizelín (kdo používá oboustranně nažehlovací vlizelín, tak toto nedělá, protože aplikaci přižehlí). Pak postupně přilepujeme jednotlivé dílky aplikace na lícovou stranu látky, kde budeme aplikaci přišívat. Přišíváme hustším cikcakem nebo stehem na aplikace (cikcakem se vám budou méně později třepit okraje, aplikační steh je vhodnější tam, kde máme podhrnutý okraj aplikace). Přišitou aplikaci můžeme domalovat fixy, pery, voskovkami nebo barvami na textil. Většinou je třeba všechny jmenované potřeby nakonec fixovat zažehlením.




  • Protože potřebujeme mít rochu pevnější ouška, podšijeme je ještě jednou vrstvou jerseye. rovné okraji si začistíme a pak k přednímu i zadnímu dílu buď přišpendlíme na rubovou stranu, rub na rub. Nebo lépe, přilepíme sublimačním lepidlem ve spreji. Bude se nám to lépe lemovat.



  • Jakmile je aplikace hotová, můžeme lemovat. Olemujeme horní okraj předního i zadního dílu a také výkroj mezi nožičkami na obou dílech. Postupujeme takto. V oblasti "oušek" zvedneme proužek i lemovaný díl z podložky a tvarujeme a přilepujeme pouze v prstech, jde to snadněji. Přilepené lemy přišijeme dvojjehlou, cikcakem nebo na CL.



  • Pokračujeme přišitím horní části ťapky. Protože jde o malé díly, raději si je přistehujeme, aby nám nic neujelo. Horní části ťapek přišijeme.





  • Přistehujeme se spodní díly ťapek, vnitřní okraje nohavic položíme přes sebe na šířku lemu. Pozor, ať to máte na obou nohavicích stejně (který lem leží nahoře a který dole, jinak to bude pak dělat paseku při zapínání). Pak přišijeme. Necháme si dlouhé řetízky a začistíme.


  • No a máme ušito, chybí pouze nacvakat druky na ouška na ranemou a na nohavice. 

4 komentáře:

  1. Super popis pro začínající. Díky PS. Pěkná lištička :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Lištička je také z Ottobre :-)

      Vymazat
  2. Opravdu moc pěkné vysvětlení. Jako úplnému laikovi mi zatím nebylo jasné,jak ty obrázky dostat na tu látku :) a díky Vašemu blogu jsem to konečně pochopila a dokonce jsem si dodala odvahu,že to snad zvládnu i já :) Děkuji

    OdpovědětVymazat