A je rukáv v rukávu.....

Už jste si troufly  a ušily bundu? A chtěly byste bundu s dvojím rukávem? Já jsem šila a chtěla.............

Způsobů, jak ušít zdvojený rukáv je více. Já jsem šila  dva, jeden jsem ovšem nenafotila, takže třeba někdy příště. V tomto článku najdete postup, který vyžaduje rozdělení  rukávu na dvě části. Ale využijte to. Budete mít efektní rukávy do kterých nebude foukat. Já jsem rukáv rozčlenila z pouhopouhé nouze. Chyběl mi tyrkysový softshell, už mi nevyšel na celé rukávy a kapuci, ale využila jsem to právě k tomu, že jsem nezakončovala konce rukávů do gumy. Všila jsem ještě jeden, vnitřní úpletový rukáv. No a na kapuci to vypadá, jako by to bylo v plánu :-).





Až budete šít bundu a budete chtít zdvojený rukáv, připravte si navíc kousek úpletu a patentu.




  • U bundy jsem postupovala stejně jako tady. Až na rukávy. Když se v šití dostaneme ke všívání rukávů, nejdříve si rukávy připravíme. Střih rukávu si rozdělíme na dvě části. Jestli rukáv rozdělíme přesně na polovinu nebo bude hodní díl kratší nebo delší, to je čistě na nás. Střih si rozstřihneme a z požadovaných barev softu (či jiného materiálu, ze kterého bundu šijeme) ustřihneme horní i dolní část zvlášť (vše 2x), nezapomeneme na švový přídavek v místě, kde jsme rozstřihly střih. Pak si vezmeme papírový díl dolní části rukávu a ustřihneme 2x z úpletu, stříháme bez záložky, aby nám pak úpletový rukáv příliš nevykukoval ven. Z patentu ustřihneme 2x patent v požadované šířce (obvod zápěstí).
  • Patenty si po delších stranách sešijeme a složíme švy dovnitř.
  • Sešijeme si švy na úpletových částech rukávů.
  • Patenty vsuneme do úpletových rukávů a všijeme.
  • Pokud chceme mezi horní a dolní částí rukávu reflexní paspuli, doporučuji našít rovným stehem na dolní díl. Začneme a skončíme cca 3cm od začátku a konce švového přídavku, aby nám pak papule nezasahovala do rukávového švu. Konce paspule nestříháme, ale stočíme ven ze švového přídavku, aby po sešití horního a dolního dílu plynule zmizela ve švu.
  • Sešijeme si švy na softových dílech rukávů.

  • Máme připravené všechny části rukávů k sešití. Můžeme postupovat několika způsoby. Zkušené švadleny mohou zasunout všechny díly rukávů do sebe a vše sešít najednou na OL.

  • Začínajícím švadlenkám doporučuji postupovat poněkud pomaleji, aby nikde nic neujelo..... . Zasuneme do sebe líc na líc softové díly rukávů a sešijeme je rovným stehem přesně ve švu přišité paspule.


  • Pak do rukávu vsuneme úpletový díl - líc úpletového rukávu na rub softového dílu. Úpletový díl přišijeme na overlocku (OL)  nebo cik-cakem, pokud OL nemáme.



  • Založíme záložky rukávů na softových dílech a přišijeme rovným stehem. 

  • Máme hotovo :-)




1 komentář: