Recykluji, recykluješ, recykluje .........

Mám plné regály nových látek a je mi líto do nich střihnout ....... tak někdy recykluji. No, střihnu i do nové látky, to bych zase kecala..... když ji mám hodně a vím, že mi ještě zbude na někdy...... :-)

Teď vážně. To výše napsané je sice pravda, ale tahle recyklace vznikla z nouze. Dlouho jsem plánovala Jeníčkovi nový rolák, protože starému se vytrhaly patentky. Týden jsem byla na Moravě u mámy, své šití téměř 500km daleko. Ale bingo! Máma šije taky :-) A co víc! Vyřazuje věci ve kterých nechodí! A tak vyřadila šálu United Colors Of  Benetton. Světle modrou. Pro Jeníčka na rolák jako dělanou! A šířka akorát na šíři předního dílu, zadního dílu i rukávů. Juchůůůůů!






Nenafotila jsem postup, ale ve stručnosti. 
  • Vzala jsem starý rolák, položila na  přeložený šál. Krátké okraje šálu tak vytvořily spodní okraje předního a zadního dílu. 
  • Vystřihla jsem přibližně průramky, ramena a výstřih, na předním díle jsem ho potom trochu více prohloubila. 
  • Vystřihla jsem rukávy, opět tak nějak přibližně. 
  • Pak širší pruh na rolák (obvod vycházel akorát na šíři šálu). 
  • No a pak jen sešít. Máma má také overlock, takže jsem sešila ramenní švy, začistila záložky rukávů na OL, vsadila a všila rukávy, sešila boční švy, sešila rolák, přeložila ho napůl - švy dovnitř, vsadila a všila do výstřihu. 
  • V ruce jsem křížkovým stehem (aby to pružilo) přišila do rubu založené záložky rukávů. 
  • A bylo HOTOVO!!! Podařilo se mi na předním díle zachovat i originál značku a Jenda má rolák jako víno :-).  





Z takového šálu, ale v modré barvě rolák vznikl :-)




Náklady: 10 Kč stál šál (je ze sekáče) + energie + moje práce a čas (ale to nepočítám, co bych jinak dělala.......

2 komentáře:

  1. Bezva nápad. Mám moc ráda recyklace, když se věci nemusí hned vyhodit do odpadu a ještě poslouží k jinému účelu :-)

    OdpovědětVymazat